Aku dan redvelvet

"Study week" sudah bermula. 

Tetapi hari ini aku pulang ke kampung mengisi masa "study week" ini untuk berjumpa dengan keluarga yang hampir 2 bulan tidak berjumpa. Pulang seketika mengecas semangat dan mengambil restu sebelum final exam semester ini bermula.

Perjalanan pulang tidak dirancang, beli tiket pun on the spot nasib baik ada tiket. Kalau tak balik esok. Itu pun dapat trip bas yang terakhir sekali untuk hari ini. Aku bukan nak balik sangat pun, kalau aku tak balik aku boleh jimat duit tambang dan dapat spend masa study yang banyak. Tapi bosan... Aku pun balik sekejap.. Ambil semangat memandangkan kertas exam aku bermula agak lambat. 


Disebabkan trip bas yang lambat aku pun jalan-jalan sekitar KL niat nak pergi menonton wayang filem The Hobbit di KLCC tapi showtime yang menganggu waktu maghrib jadi aku lepak saja di Secret Recepi KL Sentral dan terjadilah pertemuan antara aku dan redvelvet. selalunya aku akan ambil coklat indulgence sebab jenis itu memang favorite aku sejak kecik lagi dan penuh dengan nostalgia. 

Redvelvet menemani aku menunggu bas bersama secawan hot lemon tea. Sungguh mengasyikan campuran klasik dan modern. Aku suka macam ini. :)

Redvelvet melupakan kisah aku dan dia. Si Dia yang sudah membenci aku sehingga aku terluka. Arghh... Susah untuk aku lupakan. 

Santai petang sebegini jarang sekali bagi aku. Bukan tak pernah tetapi jarang. Terima kasih Tuhan yang memberi aku nikmat sebegini. Hanya Engkau yang tahu hati ini dan Kau pujuk aku yang kecewa dengan sedikit nikmat yang aku rasa sangat bersyukur. 

Bas sudah sampai.. Tempat duduk belakang sekali membawa aku ke utara tanah air. 

Terima kasih Redvelvet... 

Comments

Popular posts from this blog

Keistimewaan yang dijaga

Sekuntum Cinta Termiliki untuk sahabatku